دریافت جایزه و بونوس رایگان شروع بازی و ثبت نام

معرفی برترین ارزهای دیجیتال سال 2022

در سال ۲۰۰۸ سازنده بیت کوین مقاله‌ای با نام بیت کوین به ثبت رساند که به آن یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا می‌گفتند. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ شهرت زیادی یافت و امروزه سرمایه این ارز چیزی حدود ۱۸۱,۱۲۲,۲۱۷,۱۴۴ می باشد. و این ارز توانسته درمیان کریپتو کارنسی ها رتبه اول را داشته باشد.

در سال ۲۰۱۵ ارز دیجیتال اتریوم توسط ویتالیک ثبت شد. این فرد یک محقق و برنامه نویس بود که در مجله بیت‌کوین کار می کرد. در سال ۲۰۱۳ وایت توصیف ارز دیجیتال اتریوم را به انتشار رساند. ثبت کننده اتریوم اطلاع داد که بیت کوین یک زبان برنامه نویسی لازم دارد. و تصمیم گرفت که یک برنامه جدید را با یک زبان برنامه نویسی درست کند. و قرارداد این توسعه در ماه جولای و آگوست در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و تامین مالی این سیستم چیزی حدود ۱۱ میلیون کوین بود. بعد از اینکه پروژه dao متاسفانه شکست خورد، اتریوم ۳۲ بلاک چین تقسیم بندی شد، و اتریوم کلاسیک به وجود آمد. اتریوم بعد از بیت کوین یکی از بهترین ارزهای بازار محسوب می شود. سرمایه اتریوم در بازار۲۰,۴۱۵,۴۸۹,۱۵۴ می باشد. و توانست رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کند.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

اگر سال گذشته ۰.۰۰۰۰۰۰۱ درصد درباره سرمایه‌گذاری روی اتریوم شک داشتم، امسال دیگر همین مقدار شک هم وجود ندارد؛ ملکه ارزهای دیجیتال (که شاید پادشاه شود!) هرگز این قدر قدرتمند نبوده است.

چند ماه آخر سال ۲۰۲۱ یک بحث در میان قدیمی‌های بازار ارزهای دیجیتال داغ بود: شاید اتریوم جای بیت کوین را بگیرد. اگرچه بیت کوین همیشه اول بوده است و از نظر بار روانی بازار نمی‌شود چنین اتفاقی را تصور کرد، اگر بخواهیم فقط به اعداد تکیه کنیم، اول‌شدن اتریوم اصلاً بعید نیست. سلطه اتریوم در بازار از ۱۱‌درصد در اوایل ۲۰۲۱ به بیش از ۲۰‌درصد در زمان نگارش این مقاله رسیده است.

همان طور که در مقاله «مرور سال ۲۰۲۱ از نگاه ارزدیجیتال» نوشتم، امسال دیدیم که اتریوم واقعاً کار می‌کند. امسال از دیفای وام گرفتیم، در صرافی‌های غیرمتمرکز تبادل کردیم و دیدیم که بدون بانک متمرکز هم می‌شود امور مالی‌ را انجام داد. انتخاب دوم من قطعاً اتریوم است.

  • قیمت در یک ژانویه ۲۰۲۲: ۳,۷۰۰
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: ۲

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)

در مقاله سال ۲۰۲۱ درباره دوج کوین نوشتم: «دوج کوین از سال گذشته تا اکنون بیش از ۱,۵۰۰ درصد رشد داشته است که عاملی جز حواشی مربوط به حمایت ایلان ماسک و حمایت قوی از آن در شبکه‌های اجتماعی ندارد. قطعاً دوج‌ کوین یک ارز دیجیتال جذاب است، اما من نمی‌توانستم در مقاله‌ام ارزی را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت معرفی کنم که توسعه چندانی روی آن انجام نمی‌شود و برنامه‌ای برای آینده ندارد.»

به‌تازگی نقشه راه دوج کوین هم منتشر شده است و دیگر یک پروژه بدون برنامه هم نیست.

  • قیمت در یک ژانویه ۲۰۲۲: ۰.۱۷ دلار
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: ۱۲

ارز دیجیتال یونی‌سواپ (UNI)

در مقاله سال ۲۰۲۱، از طبقه «صرافی‌ها»، بایننس کوین را معرفی کردم. همچنان بایننس کوین گزینه جذابی است و پایه‌های امپراتوری بایننس هنوز سست نشده است. در همان مقاله هم گفتم که اگر به آینده بایننس به‌عنوان یک اکوسیستم نسبتاً متمرکز امیدوار نیستید، می‌توانید به‌عنوان بزرگترین صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ را در نظر بگیرید.

ازآنجاکه نمی‌خواستم تعداد ارزهای معرفی‌شده زیاد باشد، در این مقاله یونی‌سواپ را انتخاب کردم. دلیل این انتخاب؟ پیشرفت‌های اتریوم، تداوم توسعه روی یونی‌سواپ مانند پروتکل‌های لایه دوم که باعث کاهش کارمزدها می‌شود و در نهایت داغ‌بودن حوزه دائو که در ادامه مقاله درباره آن می‌خوانید. یونی‌سواپ یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه دائو است.

اگر بخواهیم یک توکن حاکمیتی قدرتمند با مکانیزم ساده و قابل‌فهم معرفی کنیم، توکن UNI گزینه اول بیشتر کارشناسان است. یونی‌سواپ چهارمین ارز دیجیتالی است که انتخاب کرده‌ام.

  • قیمت در یک ژانویه ۲۰۲۲: ۱۷ دلار
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: ۲۰

ارز دیجیتال دیسنترالند (MANA)

دیسنترالند سال گذشته برنده اصلی فهرست ما بود. امسال هم به آن امید دارم؛ البته نه مثل سال قبل.

شاید امسال دیگر خبری از رشد ۱,۰۰۰ درصدی نباشد؛ اما با توجه به داغ‌بودن تب متاورس و پیشرفت‌های احتمالی در آینده، ضرر ندارد کمی از توکن‌های متاورس مانند «مانا» داشته باشیم.

برگ برنده دیسنترالند در سال جاری میلادی، نقشه راه و قراردادهایی است که امضا کرده است و در سال ۲۰۲۲ احتمالاً خبرهای زیادی از این پلتفرم خواهیم شنید.

  • قیمت در یک ژانویه ۲۰۲۲: ۳.۲ دلار
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: ۳۱

ارز دیجیتال استکس (STX)

در مقاله سال ۲۰۲۰ هم استکس را معرفی کردم. آن زمان نامش بلاک‌استکس (Blockstacks) بود و قیمتش هم فقط ۰.۰۰۸ دلارِ ناقابل.

علاقه خاصی به استکس دارم و از مدت‌ها پیش به‌قول معروف «هودلر» آن بوده‌ام. استکس ایده «اینترنت غیرمتمرکز روی بیت کوین» را پیش‌ می‌برد. استکس را مانند اتریوم در نظر بگیرید که برای حفظ امنیت خود به بلاک چین بیت کوین متصل است.

به‌نظرم به‌عنوان یک پلتفرم با انبوهی برنامه غیرمتمرکز و تعداد زیادی حامی مشهور، هنوز جای رشد زیادی برای آن وجود دارد. مونیب‌علی، بنیان‌گذار این پروژه، به‌خوبی شناخته شده است و با توجه به اتصال پروژه به شبکه بیت کوین، از سمت جامعه و توسعه‌دهندگان بیت کوین حمایت می‌شود.

  • قیمت در یک ژانویه ۲۰۲۲: ۲.۱۸ دلار
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: ۵۲

منبع: بت فوروارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازی انفجار سیب بت sibbet بت 90 تک بت بدون فیلتر تخته نرد شرطی وین بت بت 365 تک بت تهران بت معتبرترین سایت بازی انفجار سایت بازی انفجار معتبر بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار سئو و بهینه سازی فروش بکلینک طراحی سایت اصفهان چیتا بت سایت شرط بندی چیتا بت چیتا بت فارسی