دریافت جایزه و بونوس رایگان شروع بازی و ثبت نام

پوکر هولدم و پوکر تگزاس هولدم چیست؟

در این مقاله به آشنایی با پوکر هولدم و پوکر تگزاس هولدم می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

پوکر هولدم چیست؟

برای خیلی از بازیکنان پوکر هولدم فقط یه بازی می باشد که آن ها انجام میدن. دلایل زیادی هم برای این انتخاب وجود داره چون هولدم رو به راحتی میشه یاد گرفت و بازی کردنشم خیلی جذابه و با کمی شانس خیلی ها میتونن تو بازی برنده باشن. ولی اگه تا الان فقط مشغول بازی هولدم بودید باید بگم که حقیقتا بازی های دیگه رو از دست دادید. بازیهای مختلفی وجود داره که باید امتحان کنید که مهمترینشون پات لیمیت اوماها است.

در بازی اوماها شما به جای دوتا کارت ۴ تا کارت میگیرید. بعد اون دوتا از کارتای شما به علاوه ۳ کارت روی میز از ۵ کارت برای داشتن بهترین دست انتخاب میشن. این شرایط با بازی هولدم فرق داره چون اونجا دست آخر شما میتونه  ۵ کارت روی میز باشه و دو کارت شما کنار بره. برای مثال تو بازی هولدم اگه شما ۱ دل تو دستتون داشته باشید و ۴ تا دل هم روی میز بیاد شما فلاش میشید. اما تو اوماها این فلاش حساب نمیشه چون باید دوتا دل حداقل تو دستتون باشه. همواره خاطرتون باشه که دوتا کارت از ۴ کارت شما همیشه استفاده میشه تا از اشتباهات ساده پیشگیری کنید. دوتا کارت نه بیشتر نه کمتر.

خب چه چیزی یه دست اوماهای خوب میسازه؟ درست مثل هولدم بهترین دست اونیه که توش جفت آس داشته باشه. اما توی اوماها آس های خوب و بد وجود دارن. یه دستی مثل Ac-As-۲d-۷h دست قوی حساب میشه که البته همینم کلی محدودیت داره. چون شما دوتا کارت همخال ندارید که یعنی فلاش نمیتونید داشته باشید ضمن اینکه با این کارتا استریت هم نمیتونید به راحتی به دست بیارید. حالا این دستو با Ad-Ah-Kh-Qd مقایسه کنید. اینجا شما نه تنها پاکت آس دارید بلکه چندین مدل نات استریت و نات فلاش درا دارید که شانس بردن شمارو تو دست به شدت افزایش میده. درسته که داشتن جفت آس در مرحله پری فلاپ بهترین چیزه اما باید بدونید که اگه این دستی که دارید توی فلاپ بهتر نشد باید بتونید به راحتی فولد بدید. توی اوماها پاکت آس به راحتی میتونه شکست بخوره به نسبت هولدم و به همین خاطره که تو پری فلاپ به پاکت آس اکتفا نکنید و باید دست شما استریت و فلاش درا هم توش باشه. توی فلاپ اگه به این نتیجه رسیدید که پاکت آس شما عقب هست از بقیه نترسید از اینکه فولد بدید به خاطر اینکه یه چیز طبیعی تو بازی اوماها هست.

غیر از پاکت آس ، یه دست خوب که شما همش چشتون باید دنبالش باشه باید ارتباط بین کارتا توش وجود داشته باشه. آیا ۴ کارت شما با هم دیگه ارتباط دارن؟ اگه دستی مثل ۹h-۸h-۷c-۶c که ۴ تا کارت با هم کار میکنن داشته باشید خیلی بهتر هست از دستی مثل Ac-Kc-۵h-۶h که شما دو دست مجزا از همدیگه دارید. بله ، این دستا هر دو قابل بازی کردن هستن اما اگه دقیق فکر کنید میبینید که خط فکری شما چیزی شبیه به استراتژی هولدم هست. در اوماها دست ۹h-۸h-۷c-۶c تاثیر بیشتری داره چون احتمال به دست آوردن یه درا ، دو جفت ، استریت و فلاش بسیار بالاتر هست. سعی کنید روی این مدل کارتا تمرکز کنید و با ظاهر کارتایی مثل Ac-Qc-Jh-۳d اغفال نشید که کارتای بی ربطی نسبت به همیدگه هستن. حتی تو این دست اگه به جای ۳ خشت ، ۳ خاج تو دستتون باشه قدرت دست شما به شدت کاهش پیدا میکنه.

نکته آخری که تازه واردین باید یادشون بمونه این هستش که برای بردن یه دست توی شودان احتیاج به دست خیلی قوی تری دارید نسبت به هولدم. از اونجایی که کارتای بیشتری تو دست حریفان هست احتمال داشتن دستای قویتر هم بالاتر میره. بنابراین ، همیشه تلاش کنید که دستای نات به دست بیارید و قبل از اینکه محکوم به بازی تو یه دست بشید مطمئن شید که دستی نزدیک به نات حداقل داشته باشید. این شرایط با هولدم که اونجا هر دست فلاشی میتونه یه دست خوب باشه فرق میکنه. توی اوماها یه دستی مثل فلاش ۶ به راحتی میتونه به فلاش بالاتر ببازه. اما اجازه هم ندید که این مسئله شمارو از بازی کردن بترسونه. حریفاتون همیشه دست نات ندارن ولی توی ذهنتون همیشه این رو دنبال کنید و مراقب باشید. وقتی حریفتون داره هجومی بازی میکنه و شما دست نات ندارید شانس زیادی وجود داره که اون حریف ناتس داشته باشه.

پوکر تگزاس هولدم

بازی پوکر تگزاس هولدم با دسته کارت ۵۲ تایی استاندارد بازی می‌شود. تعداد بازیکنان می‌تواند بین ۲ تا ۱۰ نفر باشد. در تورنومنت‌های بزرگ صدها نفر می‌توانند در بازی شرکت ‌کنند؛ اما در هر دست، بازیکن فقط با افراد حاضر در میز خود، بازی می‌کند.

قبل از شروع  بازی، یک نفر به عنوان دیلر (پخش کننده‌ی کارت) مشخص می‌شود و نشانگر دیلر مقابل او قرار می‌گیرد. البته در واقع این شخص کارت‌ها را پخش نمی‌کند (به خصوص در بازی‌های آنلاین که این کار به صورت خودکار انجام می‌شود). وضعیت دیلر مشخص می‌کند که کدام دو بازیکن باید شرط اجباری (بلایندها) را در پات بگذارند تا بازی شروع شود.

دو بازیکنی که در سمت چپ دیلر هستند باید شرط اجباری را در پات بگذارند. به این شرط‌ها بلایند گفته می‌شود به این دلیل به این شرط بلایند (کور) می‌گویند که بازیکن قبل از اینکه کارت‌های دستش را ببیند، باید شرط را به صورت اجباری در پات بگذارد. اولین نفر در سمت چپ دیلر، اسمال بلایند است و اولین شرط اجباری را در پات می‌گذارد. دومین نفر از سمت چپ دیلر، بیگ بلایند است که معمولا دو برابر مقدار اسمال بلایند در پات می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازی انفجار سیب بت sibbet بت 90 تک بت بدون فیلتر تخته نرد شرطی وین بت بت 365 تک بت تهران بت معتبرترین سایت بازی انفجار سایت بازی انفجار معتبر بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار سئو و بهینه سازی فروش بکلینک طراحی سایت اصفهان چیتا بت سایت شرط بندی چیتا بت چیتا بت فارسی