دریافت جایزه و بونوس رایگان شروع بازی و ثبت نام

همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر

یکی دیگر از ارز های دیجیتال تتر نام دارد. تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است.

پیدایش تتر

این ارز دیجیتال اولین بار در جولای سال 2014  راه اندازی شد و در ماه نوامبر توسط شرکت تتر، شرکت مسئول نگهداری ارز ذخیره شده به عنوان پشتوانه، نام گذاری جدید شد. این ارز دیجیتال با دو توکن USDT و EURT با عنوان دلار تتر و یورو تتر، کلید خورد. مبادلات این ارز در فوریه 2015 آغاز شد.

 هدف تتر

هدف تتر حمایت از معامله‌گران در برابر نوسانات شدید بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال است به این صورت که معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به USDT تبدیل کنند تا در صورت سقوط قیمت دارایی‌شان حفظ شود. به این ارز دیجیتال اصطلاحات استیبل کوین (Stable Coin) هم گفته می‌شود. این ارزهای دیجیتال پایدار قیمتشان نه بر اساس میزان عرضه و تقاضا و پارامترها دیگر بازار بلکه بر پایه ارزهای معتبر دنیا یا فیات‌ها مثل دلار، یورو و ین ژاپن تنظیم می‌شوند.

درباره ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر در آغاز قرار بود که ابزاری برای مبادلات مالی بسیار معمولی در دنیا باشد اما به دلایل متعددی این ارز دیجیتال فعلا به‌عنوان یک پایه معاملاتی در سایت‌های معامله ارزهای دیجیتال در دنیا استفاده می‌شود.

 

یعنی کاربران پس از خرید ارز دیجیتال تتر از طریق وب‌سایت شرکت تتر آن را به کیف پول دیجیتال خود در یکی از سایت‌های معامله ارزهای دیجیتال مثل بایننس (Binance) یا کوین‌بیس (Coin base) واریز می‌کنند و سپس با استفاده از آن بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را می‌خرند. وقتی هم که بخواهند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند، آن را می‌فروشند و در مقابل تتر دریافت می‌کنند. یا اینکه ارزهای دیجیتال دیگر خود را به حساب این سایت‌ها واریز می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانند آن را بفروشند و تتر بخرند.

 

مبادلات تتر چگونه است؟

هم اکنون در همه ی وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها معاملات ارزهای دیجیتال انجام می‌شود امکان معامله هر ارز دیجیتال دیگری با تتر را فراهم کرده‌اند. در نتیجه ارز دیجیتال تتر در این سایت‌ها یک ارز پایه است. اگر شما در یکی از این وب‌سایت‌های خرید‌وفروش مثلا مقداری بیت‌کوین یا اتریوم دارید و حالا مطمئن هستید که قیمت این دو ارز پایین خواهد آمد، به‌جای اینکه کلی تلاش کنید و آن را تبدیل به فیات یا ارزهای رایج کشور خود بکنید، آن را مستقیما به تتر تبدیل می‌کنید. چون ارزش تتر ثابت است، شما نگران نوسان قیمت نیستید و دارایی شما به دلار حفظ می‌شود (بله. مسلم است که خود ارزش دلار هم تابع تورم و فاکتورهای دیگر است؛ اما این تغییرات کوچک هستند).

تبدیل به تتر با کارمزد جزئی

وقتی بخواهید بیت کوین یا اتریوم را به ریال تبدیل کنید، شما مجبور هستید آن را از حساب پلتفرم معاملاتی به‌حساب کیف پول دیجیتال خود در یکی از سایت‌های ایرانی خریدوفروش بیت‌کوین یا اتریوم واریز کنید و سپس در این سایت‌ها ارز خود را بفروشید. برای این کار شما حداقل باید ۲ درصد کارمزد بدهید.

 

درصورتی‌که تبدیل بیت‌کوین به تتر مثلا در پلتفرم‌ معاملاتی بایننس تنها ۰٫۰۱ درصد کارمزد دارد. حال وقتی هم بخواهید دوباره بیت‌کوین بخرید و به سامانه معاملاتی واریز کنید، دوباره ۲ درصد دیگر کارمزد باید بدهید. محبوبیت ارز دیجیتال تتر نیز مربوط به همین است که چون تمام پلتفرم‌های معاملاتی از تتر پشتیبانی می‌کنند، شما می‌توانید مستقیما در همین سایت‌ها بیت‌کوین خود را بفروشید و به‌جای آن تتر بگیرید. با اینکه تتر در همان روزهای اول پیدایش به‌منظور ایجاد یک ارز دیجیتال قابل‌اتکا، پایدار و بدون نوسان قیمت برای استفاده در مبادلات مالی ساخته شده بود، اما در حال حاضر مهم‌ترین کاربرد تجاری آن در همین سایت‌های معاملاتی است.

 

انواع ارز دیجیتال تتر؟

توکن‌های تتر در اصل به ۳ بلاک‌چین مختلف متصل می‌شوند؛ یعنی ۳ نوع تتر وجود دارد. همه این سه نوع در عمل یکی هستند اما وقتی می‌خواهید از USDT استفاده کنید بهتر است بدانید که چه نوعی را دارید به کار می‌برد. راحت‌ترین روش برای فهمیدن نوع تتر این است که به آدرس کیف پول تتر خود نگاه کنید.

سه نوع تتر به شرح زیر هستند:

 

نوع اول از بلاک‌چین بیت‌کوین بهره می‌برد و Omni Layer USDT نام گرفته است. بلاک‌چین این نوع تتر Bitcoin Omnilayer نام دارد. آدرس کیف پول دیجیتال این تتر با عبارت‌های «۱»، «۳» و «bc1» شروع می‌شود.

نوع دوم از بلاک‌چین اتریوم که الگوریتم ERC20 دارد، استفاده می‌کند و ERC20 USDT یا eUSDT نام دارد. آدرس کیف پول دیجیتال این تتر با عبارت‌ «۰x» شروع می‌شود.

نوع سوم از بلاک‌چین ارز دیجیتال ترون (TRON) که الگوریتم TRC20 دارد، استفاده می‌کند و TRC20 USDT نام دارد. آدرس کیف پول دیجیتال این تتر با عبارت‌ «TX» شروع می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد ارز مهم تتر در اختیار شما قرار دهیم. می توان گفت بعد از بیت کوین و اتریوم  ارز تتر یکی از بهترین های ارز دیجیتال می باشد.

منبع: بت فوروارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازی انفجار سیب بت sibbet بت 90 تک بت بدون فیلتر تخته نرد شرطی وین بت بت 365 تک بت تهران بت معتبرترین سایت بازی انفجار سایت بازی انفجار معتبر بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار سئو و بهینه سازی فروش بکلینک طراحی سایت اصفهان چیتا بت سایت شرط بندی چیتا بت چیتا بت فارسی