دریافت جایزه و بونوس رایگان شروع بازی و ثبت نام

بررسی آینده ارز دیجیتال ماتیک MATIC

در این مطلب قصد داریم به شما ارز دیجیتال پلی گان یا همان ماتیک (Matic)را معرفی کنیم و به بررسی آن بپردازیم. در چند سال اخیر، انتخاب یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و کسب درآمد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. دنیای ارزهای دیجیتال در این چند سال گذشته با عملکرد مطلوب و کاربردی خود توانسته سود و درآمد بسیار خوبی را به کاربران و سرمایه گذاران خود داده است. البته داشتن اطلاعات نسبی درباره روش‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بازار موجود کریپتوکارنسی از عواملی است که می‌تواند به شما در افزایش سرمایه کمک کند. برای این که بتوانید در دنیای کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کرده و به درآمد مورد نیاز خود دست پیدا کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که اطلاعات نسبی درباره رمز ارزهای متعدد که جای پیشرفت دارند، باعث می‌شود تا بتوانید با شناخت بهتری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تجربه کنید.

معرفی ارز دیجیتال پلی گان یا همان ماتیک (Matic)

شبکه ماتیک یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. توکن ماتیک (Matic)، توکن اختصاصی همین شبکه است. ارز دیجیتال ماتیک کار خود را باعرضه اولیه صرافی (IEO) در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و موفق شد سرمایه‌ای نزدیک به 1.9 میلیارد دلار را کسب کند. تاکنون برای ارز دیجیتال ماتیک حدود 10 میلیارد توکن ساخته‌شده است و هنوز هیچ محدودیتی برای عرضه این توکن ها قرار نگرفته است.

توکن ماتیک به‌عنوان پاداش پرداخت‌ها در شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. صرافی بایننس فعال‌ترین صرافی‌ای است که در حال حاضر مبادلات ارز دیجیتال پلی گان در آن انجام می‌شود. هدف از ایجاد شبکه ماتیک و توکن مربوط به آن، کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها و ایجاد معاملات آنی با سرعت‌بالا به‌منظور استفاده در پرداخت‌های روزمره است. همچنین می‌توان از این شبکه در ابزارهای احراز هویت، توسعه DApp ها، رأی گیری و … استفاده کرد.

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم پالی گان Polygon

پلتفرم پالی گان Polygon و یا همان Matic Network سابق در اکتبر 2017 راه اندازی شد. این پلتفرم توسط دو توسعه دهنده با تجربه بلاکچین، با نام های Jaynti Kanani و Sandeep Nailwal تاسیس شد.در سال 2019 تیم پلی گان کمک بزرگی به اکوسیستم اتریوم کرد. این تیم بر روی پیاده سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اتریوم کار کردند.

از دیگر بنیانگذاران پلی گان می توان به Jaynti Kanani اشاره کرد. این فرد در حال حاضر به عنوان مدیرعامل پلی گان فعالیت می کند. Kanani یک توسعه دهنده و مهندس بلاکچین است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Polygon فعالیت می کند. لازم به ذکر است که Jaynti Kansni نقش اساسی در پیاده سازی پلاسما، Web3 و پروتکل WalletConnect در اتریوم داشت.

Sandeep Nailwal از دیگر بنیانگذاران پلی گان و مدیر ارشد می باشد. Nailwal یک برنامه نویس و کارآفرین است. قبل از شروع همکاری با پلی گان، وی به عنوان مدیر عامل Scopeweaver و مدیر فنی گروه Welspune فعالیت کرده بود. Anurag Arjun نیز از بنیانگذاران این پلتفرم به شمار می رود.

بررسی عملکرد پلتفرم پالی گان Polygon

طراحی پلتفرم پلی گان به گونه ای می باشد که از یک ساختار چهار لایه به شرح زیر تشکیل شده است.

1.لایه اتریوم: این لایه شامل گروهی از قراردادهای هوشمند که در اتریوم اجرا می شوند، می باشد. کنترل بخش های مختلفی از پلتفرم پلی گان همانند تراکنش ها، استیکینگ و ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف در پلی گان بر عهده این لایه می باشد.

2.لایه امنیتی: این لایه امکان استفاده زنجیره ها از یک لایه امنیتی اضافی را می دهد. این لایه و لایه ای که در ابتدا به توضیح ان پرداختیم اختیاری می باشند.

3.لایه شبکه های پلی گان: این لایه شامل شبکه های مختلفی می باشد که بر روی بلاکچین پلی گان ساخته شده اند. هر کدام از این شبکه ها موظفند تا به اجماع و تولید بلاک ا در شبکه رسیدگی کنند.

4.لایه اجرا: این لایه به عنوان لایه پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم و یا EVM شناخته می شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به مواردی که گفته شد و در مباحث قبلی ذکر نمودیم، از جمله اهداف این پلتفرم افزایش مقیاس پذیری می باشد و همچنین قصد دارد تا هزینه های مربوط به تراکنش را کاهش دهد.

پلتفرم پالی گان Polygon از چه ویژگی هایی برخوردار است

از جمله ویژگی هایی که پلتفرم پالی گان Polygon یا Matic Network سابق برخوردار می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.مقیاس پذیری: پلتفرم پالی گان Polygon به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان برای حل مشکلات مقیاس پذیری استفاده کرد همچنین می توانید با استفاده از آن مقیاس پذیری را به دست آورد.

2.توان و قدرت عملیاتی بالا: پلتفرم پالی گن می تواند با استفاده از ساختار زنجیره جانبی خود میلیون ها تراکنش را انجام دهد. یک زنجیره در پلتفرم پالی گان می تواند تا 65000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

بیشتر بخوانید:  ارز انکر Ankr چیست؟

3.امنیت: این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند. استفاده از این الگوریتم سبب شده است تا امنیت این پلتفرم افزایش یابد.

4.قابلیت همکاری: در حال حاضر پالی گان در حال کار بر روی قابلیت همکاری دارایی های دیجیتال بین زنجیره های مختلف و بلاکچین است. این پلتفرم قصد دارد به زودی ارزهای رمزپایه مبتنی بر ERC-20 و NFTهای مبتنی بر ERC-721 را نیز در برگیرد.

اهداف پلتفرم پلی گان Polygon

پلتفرم پلی گان Polygon در راستای اهدافی تلاش می کند که به ثمر رسیدن این اهداف می تواند به بهبود این پلتفرم کمک نماید. از جمله این اهداف می توان به کاهش هزینه های تراکنش ها اشاره کرد.

از دیگر اهداف این پلتفرم افزایش سطح کاربر پسند بودن است. این پلتفرم قصد دارد بستری را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز ارائه دهد. توجه به این نکته لازم است که افزایش مقیاس پذیری در اولویت اول این پلتفرم وجود دارد.

چه تعداد توکن ماتیک MATIC در گردش است؟

توکن های ماتیک به صورت ماهانه منتشر می شوند. در حال حاضر MATIC دارای 4،877،830،774 توکن و حداکثر 10000000000 توکن ماتیک در گردش است.

در فروش اولین آن در سال 2017، 3.8 درصد از حداکثر میزان عرضه ماتیک صادر شد. در آپریل 2019، 19 درصد از کل عرضه با 0.00263 دلار به ازای هر توکن فروخته شد تا 5 میلیون دلار تولید شود.

توکن های ماتیک باقیمانده به شرح زیر توزیع می شوند:

توکن های اختصاص داده شده به تیم: 16% از کل عرضه

توکن های اختصاص داده شده به مشاوران: 4% از کل عرضه

توکن های عملیات شبکه: 12% از کل عرضه

توکن های اکوسیستم: 23.33 درصد از کل عرضه

طبق زمان بندی انجام شده، تمام توکن ها تا دسامبر 2022 منتشر می شوند.

روند قیمت ارز دیجیتال ماتیک MATIC

در زمان نگارش این مقاله قیمت رمز ارز ماتیک برابر با 0.881870 دلار آمریکا است و حجم معاملات این رمز ارز در 24 ساعت برابر با 3،159،012،916 دلار است. این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 22.75% افزایش قیمت داشته است.

در حال حاضر در سایت CoinMarketCap این ارز دیجیتال دارای رتبه 35 است . در نمودار زیر شما می توانید روند قیمت این ارز دیجیتال را از جولای 2019 تا اکنون مشاهده می نمایید. همانطور که در نمودار مشاهده می شود این ارز دیجیتال در جولای 2019 با قیمت 0.022281 دلار به فروش رسیده است و پس از طی یک روند ثابت در تاریخ  29 آپریل 2021 به بالاترین قیمت خود رسیده است.

خرید ارز دیجیتال ماتیک MATIC چگونه است؟

برای خرید رمز ارز ماتیک MATIC نیاز است تا در یکی از صرافی های دیجیتالی فعال در حوزه ی ارزهای دیجیتال و پشتیبان کننده این رمز ارز  ثبت نام نمایید و پس از احراز هویت در صرافی مورد نظر اقدام به خریداری رمز ارز ماتیک کنید.

شما می توانید در ابتدا با خرید یکی از استیبل کوین ها ان را به رمز ارز ماتیک تبدیل نمایید. اگر نمی دانید از کدام صرافی های انلاین خارجی باید این ارز دیجیتال را خریداری نمایید با ما همراه باشید.

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال ماتیک MATIC

شما می توانید برای خرید رمز ارز ماتیک از صرافی های زیر استفاده نمایید. یکی از صرافی های پشتیبان کننده رمز ارز ماتیک MATIC صرافی بایننس می باشد که شما می توانید با استفاده از لینک زیر تمامی نکات در ارتباط با این صرافی را مطالعه نمایید و با نحوه ثبت نام در این صرافی آشنا شوید. علاوه بر صرافی بایننس صرافی های زیر از رمز ارز ماتیک پشتیبانی می کنند.

1.BiONE

2.ZebPay

3.Coinbase Pro

4.Uniswap

5.Hotbit


بررسی آینده ارز دیجیتال ماتیک MATIC

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازی انفجار سیب بت sibbet بت 90 تک بت بدون فیلتر تخته نرد شرطی وین بت بت 365 تک بت تهران بت معتبرترین سایت بازی انفجار سایت بازی انفجار معتبر بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار سئو و بهینه سازی فروش بکلینک طراحی سایت اصفهان چیتا بت سایت شرط بندی چیتا بت چیتا بت فارسی