دریافت جایزه و بونوس رایگان شروع بازی و ثبت نام

آموزش جامع بازی تخته نرد + عکس و فیلم

تخته نرد مجموعه‌ای از بازیهاست که بسیاری از بازیکنان پیش از تبدیل آن به بازی اصلی که امروزه از آن استفاده می‌شود آنها را بازی می‌کردند. تخته نرد یک بازی مسابقه‌ایست بین دو بازیکن حریف، که هرکس در آن سریعتر تمام مهره های خود را خارج کند برنده است. به یاد داشته باشید که این بازی نیز مثل شطرنج یک بازی استراتژیک است و با تاکتیک‌ها و مانور مناسب مهره‌ها در زمین بازی و نبرد بر سر تسلط بیشتر بر زمین بازی در آن به پیروزی می‌رسید، نه یک مسابقه اسب دوانی به دور زمین بازی. در طول بازی شما همواره باید نقشه‌های جایگزین داشته باشید، چرا که ممکن است با یک گردش نامناسب تاس تمام نقشه‌هایتان نقش بر آب شود. و باید اضافه کرد تخته نرد یک بازی تخته‌ای (بردگیم) است با مهره‌هایی کاملاً مشابه بازی چکرز و دو بازیکن رقیب که هر یک تلاش می‌کنند در دو مسیر مخالف دایره‌ای مهره‌های خود را وارد خانه خودی و سپس از زمین بازی خارج کنند. این ویژگی‌های منحصر بفرد، بازی تخته نرد را برای هرکسی جذاب و لذت بخش کرده است. شما هیچ وقت برای شروع و یادگیری تخته نرد بیش از حد پیر یا جوان نیستید.

به صورت خلاصه باید به شما بگویم، تخته نرد یک بازی مهیج آمیخته با تاکتیک‌های جالب است. یک بازی که در آن علیرغم وجود عامل شانسی و غیر قابل کنترل تاس، بازیکن با تجربه‌تر یا باهوش‌تر معمولاً برنده است. با این وجود به خاطر حضور عامل شانس، ممکن است یک بازیکن تازه کار مقابل یک بازیکن حرفه‌ای یا قهرمان نیز به پیروزی برسد. اما این هم از زیبایی‌های بازی تخته نرد است. نتیجه بازی معمولاً تا آخرین چرخش‌های تاس هنوز قطعی نمی‌شود، در حالی که همه چیز ممکن است با یک چرخش تاس عوض شود.

تجهیزات بازی تخته نرد (چیدمان تخته نرد)

  • این بازی توسط دو بازیکن انجام می شود، با پانزده مهره یک رنگ. همچنین هر بازیکن جفت تاس خود را دارند.
  • یک مکعب مضاعف با اعداد 2 ، 4 ، 8 ، 16 ، 32 ، 64 برای ردیابی سهام دور استفاده می شود.
  • این صفحه شامل 24 مثلث طولانی است که نقاط یا پیپ نامیده می شوند. مثلث ها از نظر رنگ متناوب هستند و به چهار ربع شش مثلث تقسیم می شوند. چهار ربع صفحه خانگی و تخته بیرونی بازیکن و تخته خانگی و تخته بیرونی حریف است. تخته های خانه و تخته های بیرونی توسط یک تقسیم کننده در قسمت میانی از آن جدا شده جدا می شود. موقعیت های اولیه قطعات مطابق شکل زیر چیده شده اند.

آموزش تخته نرد

تخته نرد

خانه ها از 24 در صفحه میزبان حریف شماره گذاری می شود و در صفحه میزبان خود بازیکن به 1 پایان می یابد.

هدف از این بازی این است که همه مهره های خود را به صفحه خانه منتقل کنید و سپس قطعات را به طور کامل از صفحه جدا کنید (از بین ببرید). بازیکنان مهره های خود را در جهت مخالف به دنبال یک مسیر نعل اسبی شکل حرکت می دهند، همانطور که نشان داده شده است.

آموزش بازی تخته نرد

برای شروع بازی، هر بازیکن یک تاس می اندازد و بازیکن با عدد بالاتر ابتدا با استفاده از هر دو عدد تاس حرکت می کند. اگر هر دو بازیکن عدد یکسانی را بچرخانند، تاس ها دوباره غلت می‌خورند تا زمانی که تعداد مختلفی را بچرخانند. بازیکنان سپس به نوبت چرخش می کنند و در ابتدای هر دور دو تاس می چرخانند. تاس ها باید همیشه با هم جمع شوند و در سمت راست تخته بازی صاف قرار بگیرند. اگر به بیرون یا مهره برخورد کنند، تاس ها باید دوباره غلت بزنند.

شروع: نحوه بازی تخته نرد

تاس تعیین می‌کند که بازیکن قرار است چند شماره مهره خود را حرکت دهد. جستجوگر همیشه به دنبال مسیر نعل اسب به سمت صفحه اصلی بازیکن جلو می رود.

حرکت در بازی تخت نرد

  • خانه‌ای که توسط دو یا چند مهره مخالف اشغال نشده باشد، یک نقطه باز است. هنگام جابجایی یک مهره ممکن است فقط در یک نقطه باز قرار گیرد.
  • دو تاس دو حرکت جداگانه را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، اگر یک بازیکن 6 و 4 بیاورد، ممکن است مهره‌ای 6 فاصله را به یک نقطه باز و یک مهره دیگر 4 فاصله را به یک نقطه باز منتقل کند.

  • بازیکن همچنین ممکن است انتخاب کند که همان مهره را دو بار منتقل کند، به شرطی که هر حرکت به یک نقطه باز باشد.

  • هنگامی که جفت بیاید اعداد روی تاس دو بار بازی می شوند. به عنوان مثال، اگر بازیکنی جفت پنج بیاورد، ممکن است مهره‌های خود را چهار بار 5 تایی در هر ترکیبی که روی نقاط باز قرار دارد، حرکت دهد.
  • بازیکن باید در صورت امکان هر دو عدد رول شده را حرکت دهد (در صورت جفت آوردند چهار عدد). اگر فقط یکی از اعداد قابل بازی باشد زیرا فقط یک نقطه باز در دسترس است، بازیکن باید آن شماره را بازی کند. اگر هر یک از دو شماره را می توان بازی کند اما نه هر دو، باید عدد بزرگتر بازی شود. اگر هیچ یک از دو شماره قابل بازی نباشد، بازیکن نوبت خود را از دست می دهد. اگر یک بازیکن نتواند هر چهار عدد را در صورت جفت آوردن بازی کند، بازیکن باید تا حد ممکن اعداد را بازی کند.

زدن در بازی تخته نرد

یک نقطه باز که شامل یک مهره مخالف است، یک ضعف است. وقتی یک مهره به یک ضعف منتقل می شود، مهره مقابل زده می شود و مهره مخالفی که ضربه خورده است روی میله قرار می گیرد.

هنگامی که یک بازیکن یک یا چند مهره در میله دارد، ابتدا باید آنها را دوباره روی صفحه اصلی حریف وارد کند. یک مهره با چرخاندن دو تاس و حرکت دادن آن به نقطه مربوط به یکی از اعداد در صفحه اصلی حریف، وارد آن می شود.

اگر مهره های روی میله نتواند وارد یک نقطه باز شود، بازیکن نوبت خود را از دست می دهد و مهره (ها) روی میله می‌ماند. یک بازیکن نمی‌تواند قطعه دیگری را حرکت دهد تا زمانی که تمام مهره هایش از میله خارج شود. اگر یک بازیکن بتواند بعضی از مهره های خود را وارد کند اما باز هم مهره روی میله داشته باشد، نوبت او تمام می‌شود.

خارج کردن مهره ها و پایان بازى

وقتی همه مهره‌های یک بازیکن در صفحه خانه او باشد، او می‌تواند فرایند خارج کردن آنها را  آغاز کند. این کار با شماره تاس مربوط به یک خانه با یک مهره که روی آن قرار دارد انجام می شود.

اگر بازیکنی نتواند مهره خارج کند، باید با مهره های خانه های قبلی بازی کند.

دبل‌ها (جفت‌ها) در نحوه بازی تخته نرد

از مکعب مضاعف برای افزایش سهم در هر نقطه از بازی استفاده می‌شود. در ابتدای بازی، مکعب دو برابر با 64 رو به بالا روی میله قرار می گیرد. قبل از شروع نوبت به بازیکن، ممکن است آن بازیکن پیشنهاد کند که سهام فعلی را دو برابر کند. حریف یا سهم های دوبرابر را می‌پذیرد (می‌گیرد) یا استعفا می‌دهد (رها می شود) و مسابقه و سهم های فعلی را می‌بازد. اگر حریف تصرف کند، صاحب مکعب می‌شود و مکعب را برمی گردانیم تا 2 رو به بالا باشد. پس از آن فقط صاحب مکعب حق دارد پیشنهاد کند که سهام را دوباره دو برابر کند. اگر حریف تصرف کند، مالکیت مکعب به او منتقل می‌شود و این روند می تواند از 4 تا 8 و به بعد ادامه یابد. هیچ محدودیتی برای دو برابر شدن وجود ندارد حتی بیشترین تعداد در مکعب 64 است.

گامون و تخته نرد

در پایان بازی، اگر فردی پانزده مهره خود را خارج کرده و حریف حداقل یک مهره را خارج کرده باشد، آن شخص سهام فعلی را برنده می‌شود. اگر حریف هیچ مهره ای خارج نکرده باشد، در این صورت حریف یک گام بازی را از دست می‌دهد و دو برابر سهام فعلی را از دست می‌دهد. اگر حریف هیچ مهره را خارج نکرده باشد و همچنان یک یا چند مهره هم در میله داشته باشد، حریف تخته نرد را از دست می دهد و سهام فعلی را سه برابر از دست می دهد.

حریفى که مهره در انتظار ورود به زمین دارد

هر وقت در تخته نرد یکی از مهره‌ها توسط حریف زده می‌شود، آن مهره باید از نقطه آغاز دوباره بازی را شروع کند. مهره‌های در انتظار ورود به زمین، می‌توانند مهره‌های تنهای حریف را در خانه حریف بزنند و از بازی خارج کنند. نقاطی که تنها توسط یک مهره اشغال شده‌اند بسیار آسیب پذیر هستند. اما چنانچه همان نقاط توسط دو یا تعداد بیشتری مهره پر شده باشند، امن هستند و نمی‌توانند توسط حریف زده شوند(البته به یاد داشته باشید که وجود چنین نقاطی جلوی حرکت مهره‌های حریف را نمی‌گیرد و مهره‌های حریف می‌توانند از آنها عبور کرده یا به عبارت دیگر از روی آنها بپرند). همانطور که احتمالاً خودتان نیز حدس زده‌اید، اخراج مهره‌های منفرد شما توسط حریف، مخصوصاً زمانی که در حال خارج کردن آنها از زمین و تمام کردن بازی هستید، یک گام بزرگ رو به عقب است. بنابراین باید تا حد امکان چنین شرایطی را پیشبینی و از وقوع آن پیشگیری کرد.

مهره‌هایی که اصطلاحاً توسط حریف خورده می‌شوند را معمولاً بر دیواره واصل وسط صفحه تخته نرد قرار می‌دهند (می‌توانید آن را به عنوان نقطه شماره ۲۵ بازی تصور کنید). این مهره‌ها با گردش تاس وارد خانه حریف، یعنی دورترین نقاط زمین از خانه خودی می‌شوند. عدد نشان داده شده توسط تاس، همان شماره نقطه ورود به زمین است. اگر تاس نقطه‌ای از خانه حریف را نشان دهد که توسط دو یا تعداد بیشتری از مهره‌های او اشغال شده باشد، نمی‌توانید از آن نقطه برای ورود مجدد به زمین استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مهره‌های منفرد در هرجای زمین در خطر خورده شدن توسط مهره‌های حریف قرار دارند، نه فقط در خانه خودی (البته خورده شدن در خانه خودی بدترین آنها است). همچنین باید بدانید که تا وقتی یکی از بازیکنان مهره اخراج شده یا همان خورده شده توسط حریف در بیرون زمین دارد، نمی‌تواند هیچ کدام از مهره‌های دیگرش در زمین بازی حرکت دهد، تا زمانی که مهره اخراجی وارد زمین بازی شود. هرچه یکی از مهره‌های شما زمان بیشتری را در حالت اخراج سپری کند، حریفتان زمان بیشتری خواهد داشت تا بدون مزاحمت شما نقشه‌های دلخواه خود را در زمین پیاده کند. اگر دو مهره اخراج شده داشته باشید و تاسی که ریختید تنها اجازه ورود مجدد یکی از آنها را به زمین بازی دهد، عدد تاس دیگر را نمی‌توانید بازی کنید و در واقع هدر رفته است.

نقاط منفرد موجود در خانه خودی در معرض خطر جدی از جانب حریف قرار دارند و باید به هر قیمتی که شده از ایجاد و شکل گیری آنها اجتناب کرد. در مثال‌هایی که در قسمت بالا زدیم در خانه خودی نقاط منفرد داشتیم؛ این مورد هنگامی که حریف مهره‌ای در انتظار ورود به زمین دارد بسیار خطرناک است و ممکن است بازه برده را به باخت تبدیل کند.

اعداد تاس در تخته نرد

= ۱: یکتایی و خداپرستی

= ۲: آسمان و زمین

= ۳: پندار نیک؛ گفتار نیک، کردار نیک

= ۴: شمال، جنوب، شرق، غرب

= ۵: خورشید؛ ماه، ستاره، آتش، رعد

= ۶: شش روز آفرینش

اصطلاحات تخته نرد رایج در ایران

= چیدن: قرار دادن مهره در زمین برای شروع یازی

= افشار در بازی تخته نرد: بـه خانه شماره ۵ زمین خود و رقیب خان افشار میگویند

= افشار گیری: گرفتن خانه ۵ خود و یا رقیب

= اصطلاح اسیر در تخته نرد: دو مهره ای کـه در زمین رقیب و در خانه 24 هستند

= فرار: برداشتن مهره در تیررس رقیب و بردن بر روی دیگر مهره های خودی ، مخصوصا مهره ای اسیر در زمین رقیب

= جفت: وقتی دو تاس مانند هم بـه زمین میشینند مثلا ۲۲ – ۳۳ ۱۱ و….

= دو کور: تاس جفت یک 11

= درب خانه: خانه شماره هفت هر بازیکن

= خال خان: خانه شماره یک در زمین خودی

= دو شش: جفت شش

= کوه خانه: خانه ای بیشتر از ۵ مهره در ان قرار گرفته باشد

= معنی پل در بازی تخته نرد: بـه مهره های خانه شماره 13 کـه نقش پل را برای فرار دو اسیر ایفا می‌کنند

= تاس ریز: استوانه هایی مانند لیوان کـه تاس را در ان قرار میدهند و بـه روی صحفه میریزند

= نراد: کسیکه نرد بازی می‌کند

= نرد: بـه معنی جنگ و منظور بازی تخت نرد اسـت

= گشاد دادن: وقتی شـما مهره ای رابه صورت تک در خانه ای قرار می‌دهید و رقیب قادر اسـت آنرا بزند. بـه تصویر زیر دقت کنید، اگر شـما مهره ی سفید باشید بـه مهرهای نشان داده شده گشاد گویند.

= قات کردن: فرار کردن – بردن مهره بـه روی مهره های خودی مثله ۶۵ از ۱۸/۲۴

= خانه مرشد: خانه شماره ۳ زمین خودی

= ته خانه: خانه های اخر زمین خودی « خانه ۱ و ۲ »

= مایه: مهره ای کـه بـه صورت یدکی بر روی دومهره خود یا تک باشد و با تاس بعدی اماده گرفتن خانه های ازاد باشد

= دش: مخفف دو شش

= مارس: هنگامیکه شـما تمام مهره های خودرا از بازی خارج کردید و رقیب هنوز هیچ مهره ای برنداشته

= سگ مارس: هنگامیکه شـما همه ی مهره ها را خارج کردید و رقیب هنوز در زمین شـما مهره دارد

= اصطلاح ماره در بازی تخته نرد: همان سگ مارس

= زدن: کشته شدن مهره تک کـه باید برگردد و از زمین رقیب بازی رو اغاز کند

= گشایش: حرکت اول بازی

= خانه آزاد: خانه هایی کـه مهره ای در انها قرار نگرفته

= داو « دو »: دو برابر کردن نتیجه بازی

= دوبرگرد: برگرداندن داو «دو یا دبل » رقیب بـه خودش

= بازی بـه دو: بازی کـه داو یا دبل ردو بدل شده و امتیاز برد آن بازی ۲ شده اسـت

= نشستن: قرار گرفتن مهره کشته شده از روی پیشخوان بـه روی زمین

= کعبتین: تاس

= تاس گرفتن: حیله و نیرنگ بـه منظور نشستن تاس روی شماره خاص

= تاس موافق: تاس مورد علاقه و خواسته شده

= تاس مخالف: تاسی کـه مورد نیاز بازیکن نیست

= تاس ریختن: پرتاب تاس از درون تاس ریز بـه روی زمین

= تاس بالا: تاسهای کـه شماره بزرگتری دارند مثل چهار و پنج شش

= تاس پایین: تاسهای کـه اعداد کمتری دارند مثه یک و دو وسه

= حکم تاس در تخته نرد: بازی کـه بـه اجبار و برای بازی کردن هردو تاس باشد

= دست بـه مهره: طبق قوانین ایرانی دست شـما هر مهره ای را لمس کرد باید همان ار بازی کند

= خوردن مهره: برداشتن مهره ها در انتهای بازی از زمین و خارج کردن انها از بازی

= رجز خوانی: جنگ لفظی دو بازیکن کـه در بازی دوستانه باعث شیرینتر شدن بازی میشود

= تاس آینه: تاسی کـه بـه روی لبه زمین بازی یا مهره قرار بگیرد و شماره آن مشخص نباشد

= وینشیر: نام قدیمی بازی تخته نرد

= نردشیر: نام قدیمی بازی تخته نرد

= لنگر پایین: گرفتن خانه های یک – دو – سه رقیب با دو مهره و بیشتر

= لنگر بالا: گرفتن خانه های چهار- پنج – شش رقیب با دو مهره و بیشتر

= خان: منظور هر یک از 24 خانه بازی تخته نرد اسـت

= پیشخوان یا بار: بـه قسمت بلند میان زمین بازی کـه زمین رابه دو نیم تقسیم می کتد پیشخوان گویند. طبق معمول مهره های کشتۀ بازی تخته نرد را در این قسمت قرار میدهند.

= بستن خانۀ خودی: اگر شـما بتوانیدخانه های 1 تا 6 خودرا ببندید و اگر از رقیب هم کشته گرفته باشید میشود گفت کار رقیب شـما تمام شده اسـت و از این بـه بعد فقط شـما باید تا پایان بازی تاس بریزید.

= سد: بستن راه رقیب

= ششدر کردن: بستن شش خانۀ متوالی کـه در هرخانه نیز 2 مهره قرار گرفته باشد چنانکه شـما بتوانید این عمل را انجام دهید،رقیب با بزرگ ترین تاس «۶» هم قادر بـه گذشتن از مهره های شـما نیست و بـه اصطلاح ششدر شده.

= حمله برق اسا: بازی هجومی وگرفتن کشته از رقیب در زمین خودی کـه با بستن منازل همراه اسـت

= پوشش: بستن یک مهره تک با مهره ی دیگر

= شستن بازی: وقتی دو رقیب با توافق بازی رو مساوی تمام می‌کنند

= تعطیل اسـت: مهره کشته شده در زمین رقیب ننشیند

= شش بش در بازی تخته نرد: تاس شش پنج

= باز کردن خانه: برداشتن یک مهره و ازاد ساختن خانه ای برای نشستن یا زدن رقیب

= مفت بر: کسیکه بازی ای رابه اسانی می برد

= مفت باز: کسیکه بـه اسانی بازی واگذار می کند

قوانین تخته نرد

از جمله قوانین بازی تخته نرد ، می توان به قانون حرکت مهره ها اشاره کرد. بعد از که هر کدام از مهره ها در خانه مخصوص به خود جای داده شدند، لازم است تا تاس بیاندازید. در این بازی هر کدام از شرکت کننده ها دو تاس دارد. به شکلی که هم زمان دو تاس را می اندازد. سپس باید بر اساس عددی که بر روی تاس های خود مشاهده کرده است، یک مهره و یا دو مهره را جا به جا کند. شیوه حرکت دست بازی برای هر کدام از شرکت کننده ها، بر خلاف جهت عقربه های ساعت می باشد. به شکلی که بازیکن در تمام مدت زمان بازی در تلاش برای جمع مهره های خود در زمین اصلی تخته خود می باشد.

دلیل آن نیز این می باشد، که زمانی بازیکن قادر به خروج مهره های خود از زمین بازی است، که تمام مهره های او در خانه اصلی بازی قرار داده شده باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، حرکت مهره های بازی است. بسیاری از بازیکن های تازه وارد مهره های خود را در بازی تخته نرد به صورت منفرد و تک حرکت می دهند. اما این روش تا حد زیادی اشتباه است. درست است، که در این بازی ریسک پذیری جز قانون های اولیه است.

اما در عین حال باید تا جایی که امکان دارد، مهره خود را به تنهایی حرکت ندهید. چرا که حریف می تواند در آن شرایط به راحتی مهره شما را مورد حمله قرار داده و از بازی خارج کند. البته این خروج به ضرر شماست. چرا که مجبورید، مهره خود را از زمین بازی حریف وارد کنید و دوباره آن ها به صورت تنهایی در مسیر پر خطر بازی به سمت خانه های اولیه خود راهنمایی کنید. در نظر داشته باشید، که در این بازی مهره های تک مورد حمله رقیب قرار می گیرند. در نتیجه زمانی که مهره های رقیب از شما دور هستند و یا شما نیز برای ان ها خطری دانسته می شوید، دست به این اقدام بزنید.

قانون مارس در تخته نرد چیست؟

یکی از مهم ترین و در عین حال جذاب ترین قوانین بازی تخته نرد، مارس می باشد. این قانون برای بازیکن های حرفه ای بسیار کابردی است. به شکلی که اغلب بازیکن های قدیمی و ماهر از به این قانون و نتایج آن دست پیدا می کنند. مارس زمانی جواب گو است، که بازیکن بسیار قوی است و قادر است، تا برد های مختلف را در بازی به صورت متوالی تجربه کند. اما در بازی های ابتدایی که صرفا حالت یادگیری دارند، این شرایط رخ نخواهد داد.

قانون مارس به سرعت بازیکن و تبحر او در بازی بسیار وابسته است. به شکلی که در بازی تخته نرد باید بازیکنی که قصد دارد از قانون مارس استفاده کند. به سرعت مهره های خود را وارد زمین اصلی خود کند. این در حالی است، که بازیکن باید برای رسیدن به این قانون، آن را از ابتدای بازی مورد هدف قرار دهد. چرا که نحوه قرار گیری مهره ها در خانه باید از همان ابتدای بازی مورد توجه باشد. بازیکنی که برای قانون مارس در تلاش است، باید مهره های خود را در تمام ۶ خانه زمین اصلی خود پخش کند. چرا که در این حالت سرعت بیرون بردن مهره های بازی بیش تر خواهد بود.

زمانی بازیکن قادر به اجرای قانون مارس می باشد، که بتواند قبل از خروج حتی یک دانه از مهره های حریف، تمام مهره های خود را از زمین بازی خارج کند. اغلب زمانی این شرایط رخ می دهد، که بازیکن در حین بازی چندین مهره بازی حریف را مورد حمله قرار داده باشد. از طرفی در این بازی شانس نیز بسیار دخیل است. چرا که اگر حریف نتواند مهره خود را به سرعت وارد زمین بازی کند، احتمال مارس بالا می رود. این قانون برای بازیکن در حدود ۳ امتیاز به حساب می آید. به صورتی که بازیکن تنها با یک برد با مهارت می تواند امتیاز سه برد را از آن خود کند.

قوانین تخته نرد حرفه ای

در این قسمت از مقاله چندین بازی قانون حرفه ای از بازی تخته نرد را که در برد به بازیکن بسیار کمک می کند، بررسی خواهیم کرد. برای آن که بتوانید به راحتی در این بازی به تبحر برسید، رعایت این قانون ها به صوت ماهرانه بسیار مهم است. قوانین بازی تخته نرد به صورت حرفه ای :

  • یکی از قانون های این بازی مربوط به تاس می شود. به شکلی که اگر بازیکن زمانی که دو تاس خود را می اندازد، دو عدد یکسان ظاهر شود، این دو عدد در دو ضرب می شوند. به صورتی که بازیکن از آن عدد ۴ مورد خواهد داشت. این اتفاق یکی از شانس های بازی تخته نرد است، که در بازی بسیار کمک کننده می باشد.
  • در نظر داشته باشید، که هیچ گاه مهره های مختلف بر روی هم قرار نمی گیرند. برای مثل زمانی که در خانه ای از بازی بیش از یک مهره سیاه موجود است. آن خانه برای مهره سفید بسته می باشد. البته اگر در آن خانه تنها یک مهره سیاه قرار گرفته باشد، مهره سفید قادر به حمله به آن خانه است.
  • اعدادی که در تاس به دست می آیند، به صورت مجموع و یا تکی مورد محاسبه قرار می گیرند. برای مثال زمانی که بازیکن دو تاس ۳ و ۴ را به دست می آورد، قادر به حرکت یک مهره خود در ۷ خانه است. اما در عین حال اتفاق دیگری نیز برای آن می تواند رخ دهد، به شکلی که دو مهره متفاوت را حرکت دهد. البته ممکن است، بازیکن در اواخر بازی قادر به حرکت یکی از تاس های خود نباشد. در این حالت باید تنها آن عددی را در خانه اعمال کند، که می تواند حرکت دهد.

بهترین سایت شرط بندی تخته نرد

امروزه وب سایت های زیادی در زمینه شرط بندی بازی تخته نرد فعالیت دارند. یکی از بهترین ئ معتبر ترین سایت ها چیتا بت می باشد. شما می توانید جهت ثبت نام و ورود همین حالا روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید.

سوالات متداول درباره ی آموزش بازی تخته نرد

1- آیا مطالعه آموزش بازی تخته نرد به زبان فارسی کافیست؟

خیر . کاربران علاوه بر دریافت آموزش های لازم برای بازی تخته نرد باید تجربه کسب کنند و در این بازی بار ها فعالیت کنند تا بتواند نتیجه خوبی کسب کنند

3- نحوه چیدن تخته نرد به چه صورت است؟

این بازی یک بازی دو طرفه است که دارای چهار زمین بازی می باشد که دو زمین مربوط به یک نفر و دو زمین هم مربوط به نفر دیگر است که باید مهره های خود را در ان قرار دهند

2- در بازی backgammon می توان تقلب کرد؟

خیر کاربرانی که وارد سایت شرط بندی می شوند بعد از ثبت نام باید حساب کاربری خود‌ را شارژ کنند تا بتوانند بازی کنند پس سایت تخته نرد رایگان حقیقی نمی باشد

4- ترفند حمله رعد آسا در بازی تخته نرد چگونه است؟

روی این مسئله تمرکز می‌ شود که مهره‌ های حریف در هر فرصتی به بار منتقل شود، با این کار نه‌ تنها حریف مجبور می‌ شود چند پیپ به عقب برود بلکه حتی اگر او نتوانست تاس لازم را برای ماندن در صفحه بریزد هم می‌ توانید مهره‌ های او را به سمت بار بکشانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازی انفجار سیب بت sibbet بت 90 تک بت بدون فیلتر تخته نرد شرطی وین بت بت 365 تک بت تهران بت معتبرترین سایت بازی انفجار سایت بازی انفجار معتبر بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار بازی انفجار سئو و بهینه سازی فروش بکلینک طراحی سایت اصفهان چیتا بت سایت شرط بندی چیتا بت چیتا بت فارسی