بلک جک همگام با پیشرفت‌های عالی بازی‌های کازینویی، همچنان از محبوبیت بالایی برخودار بوده است. هدف در این بازی این است که مجموعِ دست شما به عدد 21 نزدیک تر باشد. در حقیقت در صورتی که مجموع اعداد دست شما، نزدیک تر از دستِ پخش کننده به عدد ۲۱ باشد، شما برنده خواهید شد.

در ابتدای بازی بلک جک، بازیکنان و دیلر (پخش کننده کارت‌ها) هر کدام دو کارت دریافت می‌کنند. دو کارت بازیکنان به رو گذاشته می‌شود، اما یکی از کارت‌های دیلر به پشت قرار داده می‌شود (یعنی مشخص نباشد که مجموع دیلر چند میباشد)

اغلب برترین دست برای موفقیت در بلک جک، دارا بودن یک کارت 10 امتیازی و یک آس میباشد.

ارزش هر کارت در بلک جک چقدر است؟

زمانی که بلک جک بازی می‌کنید، کارت‌ها شماره دار از 2 تا 10 ارزش دارند. کویین و شاه‌ها هر کدام 10 امتیاز دارند، آس ها می‌توانند 1 یا 11 ارزش داشته باشند. آس‌ها همواره 11 ارزش دارند، مگر اینکه مجموع دست بیشتر از 21 شود، در آن صورت آس ارزشش 1 است.

هر دستی که آس با ارزش 11 در آن است، اصطلاحا دست نرم و در صورتی که غیر از این باشد، دست سخت خواهد بود. اگر هر دو بازیکن و دیلر بصورت همزمان بلک جک داشته باشند، نتیجه Push خواهد بود. Push در واقع زمانی است که مساوی می‌شود و شما پولتان را از دست نخواهید اد و بازی به دور بعد میرود.

شما در بلک جک چند تصمیم می‌توانید بگیرید:

Stand: در صورتی که بازیکن از مجموع اعدادش راضی باشد، می‌تواند عملی انجام ندهد، اصلاحاً استند کند و بازی را به بازیکن بعدی منتقل می‌کند.

Hit: در صورتی که بازیکن بخواهد یک کارت دیگر دریافت کند، اصلاحاً درخواست Hit می‌کند. این برای زمانی است که کارت بیشتری می خواهید و حس می کنید ارزش ۲ کارت شما کم میباشد.

دابل داون (Doubling Down): این کار را تنها برای دو کارت اول معتبر است. معمولاً این کار را بر روی استراتژی های خاصی انجام می دهند، اما در واقع شما می توانید بعد از دیدن ۲ کارت و زماین که فهمیدید شانس پیروزی بالایی دارید، شرطی که بسته اید را دو برابر کنید.

اسپلیتینگ (Splitting): یعنی شما دو کارت اولیه خود را  به دو دست متفاوت تقسیم کنید و حالا پخش کننده باید با دو دست شما رقابت کند.

سرندر (Surrender):  این آپشن بدین صورت است که شما بعد از دیدن ۲ کارت خود و قبل از اینکه پخش کننده بازی کند، حاضر می شوید نصف شرط خود را ببازید و انصراف دهید.